I. Na
realizację Waszych projektów macie 2 tygodnie, więc dobrze rozplanujcie czas.
II. Grupa 1:
§ Film możecie obejrzeć indywidualnie, ale ciekawszym doświadczeniem byłoby obejrzenie go wspólnie.
§ Przeprowadźcie dyskusję w grupie na temat różnic i podobieństw.
§ Możecie podzielić się zadaniami – każda osoba scharakteryzuje jednego bohatera i porówna jego wizerunek z książki i z filmu.
§ Ustalcie w jakiej formie zaprezentujecie wyniki Waszej pracy – mogą to być plakaty, prezentacja multimedialna (PowerPoint) albo Wasz oryginalny pomysł.
§ Korzystajcie z podanych książek oraz innych informacji, które dostarczą wam linki umieszczone w zakładce ‘Źródła’.
III. Grupa 2:
§ Zgromadźcie informacje na temat Bilbo Bagginsa i jego przygód, korzystając z podanych książek oraz innych informacji, (patrz: zakładka ‘Źródła’).
§ Wyobraźcie sobie jak będzie wyglądał taki wieczór autorski, jakie elementy są niezbędne do jego przeprowadzenia.
§ Przygotujcie inscenizację wieczoru autorskiego.
§ Podzielcie między sobą role – kto będzie Hobbitem, kto prowadzącym, kto będzie zadawał pytania autorowi wydanego pamiętnika.
§ Przygotujcie pytania skierowane do autora. Mogą one dotyczyć jego życia, podróży i przeżyć.
§ Przedstawcie inscenizację wieczoru autorskiego reszcie klasy.
IV. Grupa 3:
§ Przed przystąpieniem do realizacji zadania przeprowadźcie dyskusję w grupie, wymieńcie się spostrzeżeniami.
§ Wypiszcie podobieństwa i różnice między światem Śródziemia a naszą rzeczywistością.
§ Zobrazujcie te podobieństwa i różnice (w formie rysunków, fotosów, ilustracji).
§ Zaprezentujcie waszą pracę w formie prezentacji multimedialnej, plakatu, filmu.
V. Grupa 4:
§ Podzielcie się w zespole rolami.
§ Przygotujcie własnymi środkami stroje i charakteryzację.
§ Z pomocą książki Hobbit, Encyklopedii Śródziemia, podanych linków, zgromadźcie informacje na temat każdej rasy, które następnie wykorzystacie w swoich wystąpieniach.
§ Poćwiczenie Wasze wystąpienia najpierw przed lustrem, potem w grupie – dzięki temu nabędziecie pewności siebie.
VI. Grupa 5:
§ Do realizacji zadania konieczna będzie komunikacja z pozostałymi grupami.
§ Przeprowadźcie dyskusję w grupie na temat organizacji lekcji.
§ Wymyślcie jaki można stworzyć wstęp do prezentacji poszczególnych grup, czy to będzie gazetka klasowa, turniej wiedzy, zapowiedzi w formie zwiastuna filmowego – wszystko zależy od Was!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz